Sunday 7 July 2013

Sebenarnya Saya Isteri Dia

Ops...jgn konfius.....nie bkn statement yg zirah keluarkan ea...kalau yg thu mmg thu la nie apa....kalau yg x thu,nie ialah tajuk novel yg ditulis oleh Zura Asyfar...dan drama yg mencetuskan fenomena baru....lakonan tiz zaqyah dgn izzue islam....


 nielah novel yg laris sekarang sejak2 drama Sebenarnya Saya Isteri Dia tayangkan dkt TV3... novel nie pon zirah beli kalau x silap minggu lps kot....sebab nk sgt2 bca yg betol punya....memang terbaik la novel nie... masa tu beli dkt popular....stok baru smpai...kira bnyk lg....masa nk beli tu $$$$ tgh kering....tp nsb mummy faham...dy ada bg elaun...blh la beli...masa ambik novel nie pk errrr rm______...alamak,duit......pffffttttt.....tp  keinginan tu tinggi nk mampus,beli la jgk...x kisah la duit tinggal berapa pon....nsb la dpt diskaun.... sambil2 beli novel tu blh la kita amalkan amalan membacakan...drpd setahun satu buku ada jgk la meningkat.... x semestinye bca buku ilmiah....novel pon blh pe.....hihihihi



seperti yg semua tngk poster dkt atas nie....main cast cerita nie Izzue Islam dgn Tiz Zaqyah....msti smua tgh tngkp cintan dgn lakonan mereka kan....hihihihi....zirah pon alami benda yang sama....start layan cerita nie pon lambat....masa tu pon sebab floormate zirah ajak tengok...sekali tngk terus follow smpai episod akhir...lakonan mereka berdua sgt2 awesome...terbaik....lakonan mereka mcm real.....x menyesal langsung follow cerita nie dr mula smpai la episod akhir...walaupon follow lmbt..hahaha...tp tetap follow cerita melayu.....

dan cerita nie pon dh smpai episod akhir 2 hari lps...jumaat mlm.... 5/7/2013.... semua peminat tegar cerita nie sedih...sbbbb......... x dpt tngk izzue n tiz berlakon bersama lg....siapa setuju???? episod akhir nie ada la diolah sikit dr novel...bila bca ending novel dgn ending drama ada kelainan sedikit...tp at the end, msti la happy ending...izzue dgn tiz berbaik semula...ops lupa, dlm drama nie izzue jadi firash arshad dan tiz jadi syafa aqira... 

nie sinopsis yg copy n paste dr blog kwn utk cerita nie

Syaf tidak pernah terfikir jodohnya dengan Firash,adik kepada kekasihnya Farish walhal Syaf dan Farish sudah merancang ke jinjang pelamin,
Namun,satu peristiwa hitam mengubah segalanya.

Syaf,Farisah dan Firash masing masing dijemput hadir ke sebuah majlis hari jadi Raina dan Raimy. Raina dan Raimy telah merencanakan sesuatu untuk mendapatkan Syaf dan Firash,namun sebaliknya berlaku. Syaf dan Firash ditangkap tidur sebilik dalam keadaan mencurigakan.

Datin Farizah telah menasihati Firash supaya berkahwin dengan Syaf. Farish amat kecewa dengan sikap Firash yang dituduh terlanjur dengan kekasihnya sehingga berlaku pergaduhan besar. Firash menentang habis-habisan kerana tidak sanggup berkahwin pada usia 21 tahun tambahan pula Syaf 4 tahun lebih tua daripadanya.Syaf bersetuju dengan cadangan ibu angkatnya (mak Firash) demi menjaga maruah keluarga Datin Farizah dan tidak mahu hubungan adik beradik terjejas kerananya. Farish amat kecewa dengan keputusan Syaf walaupun Syaf tidak cinta akan Firash. Syaf menganggap dirinya sudah tidak suci dan tidak layak untuk Farish.

Perkahwinan Farish dan Syaf dilakukan secara rahsia.Tiada seorang pun ahli keluarga dijemput dan dikhabarkan termasuk bapa kandung Firash dan Farisah Datuk Fakhrul.Farish membawa diri kerana sedih Syaf akan berkahwin dengan adiknya sendiri. Pada hari perkahwinan, Farish terlibat dengan kemalangan maut. Lebih memilukan hati Syaf, Firash melarangnya untuk hadir ke majlis pengebumian Farish kerana takut status mereka.



Kehidupan Syaf sebagai seorang isteri langsung tidak dipedulikan,apatah lagi status mereka masih dirahsiakan atas permintaan Firash. Firash dan Syaf tinggal berasingan. Firash yang lebih dikenali sebagai Chad di kalangan kawan-kawanya masih meneruskan kehidupan sebagai pelajar jurusan kejuruteraan. Datin Farizah terpaksa ikutkah kehendak anaknya Firash yang masih kurang matang namun tetap berusaha untuk menyatukan mereka.



Syaf kembali bekerja sebagai jurutera. Jarang sekali mereka bertemu. Kalau bertemu pun, hanya kata-kata sinis dari Firash yang Syaf terima.Syaf tetap terima dan memendam dalam hatinya.Suatu hari Datin Farizah merancang untuk buat kenduri arwah Farish di Terengganu. Syaf turut dijemput,Syaf hanya dikenali sebagai anak angkat Datin untuk mengelak kemusykilan.


scene firash dgn syaf kantoi dengan tok wan....

Di sana, Syaf berjumpa dengan rakan universitinya Haqimy yang juga abang sepupu kepada Firash. Pertemuan itu membawa kembali nostalgia mereka ketika belajar. Melihat kemesraan Syaf dan Haqimy,Firash jadi cemburu.



scene yg sgt comel....sweet sgt mereka berdua



Dalam marah dan cemburu pada Haqimy, Firash mula mengambil hati Syaf. Apabila Syaf mula menyukai Firash,dia menerima beberapa gambar menunjukkan kemesraan Rania dan Firah. Raina masih tidak berputus asa menggoda Firash walaupun mereka adik beradik tiri kerana Firash bakal menjadi waris tunggal harta Datuk Fakhrul.


scene firash cuba memujuk syaf


Firash cuba bagi penjelasan tapi keadaan bertambah rumit sehingga Syaf meletak jawatan dan menghilangkan diri. Sejak itu baru Firash sedar ego dan sikap kurang matangnya telah mensia-siakan cinta Syaf padanya.

Bagaimanakah Firash membuktikan kesungguhannya untuk menyayangi Syaf sebagai isterinya?

korg pon dh thu ending dy mcm mana kan....episod akhir tu sweet sgt.....tgh menyentuh perasaan btol kalau layan sensorg....klau part nangis tu mmg blh nangis la....apa2pon good job utk semua pelakon,pengarah,krew2 n penulis novel....

nie ada gmbr lg sikit






gmbr2 episod akhir.....dh bnyk kali zirah layan episod akhir dy...siap letak dlm fon lg....blh layan dkt mana2 pon bila bosan...hihihihi...semangat tk????

scene masa firash 1st time bwa blik syaf ke rumah mama lps lama berpisah
scene bwah tu pabila syaf terlps ckp yg dia mengandung


firash tunaikan impian syaf utk bersanding...

sorry la...zirah bru nk post....saja2 je...lgpon korg smua msti dh tahu ending tu semua....jalan cerita.....


warna merah & biru selalu menjadi tema utk syaf & firash





No comments:

Post a Comment